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Business English

Alle wichtigen Vokabeln und Redewendungen für den Job. Selbstbewusst auf Englisch mit Geschäftspartnern unterhalten. Wirtschafts-Englisch für E-Mails, Meetings etc.
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ISBN-13:
9783648121351
Veröffentl:
2018
Seiten:
473
Autor:
Lisa Förster
Serie:
Haufe Fachbuch
eBook Typ:
PDF
eBook Format:
EPUB
Kopierschutz:
1 - PDF Watermark
Sprache:
Deutsch
Beschreibung:

Mit diesem Buch machen Sie Ihr Business English fit für das internationale Parkett. Es deckt alle wichtigen Bereiche des Geschäftslebens ab und bietet Ihnen das nötige Handwerkszeug, um Sprachsicherheit und somit Selbstvertrauen aufzubauen. Sie erfahren, wie Sie geschäftliche E-Mails effektiv verfassen und Telefongespräche in der Fremdsprache optimal führen, worauf es beim Vortragen und bei Verhandlungsführungen auf Englisch ankommt und wie Sie in Meetings souverän auftreten.Das Buch ist in leicht verständlichem Englisch geschrieben und enthält einen umfangreichen Wortschatz, wichtige Phrasen und Textbausteine in britischem und amerikanischem Englisch. Es weist auf kulturelle Besonderheiten und Unterschiede hin und zeigt, wie Sie sich auf internationale Geschäftspartner:innen einstellen. So sind Sie für alle geschäftlichen Situationen bestens gewappnet.Inhalte: E-mails in English: spezifische Elemente von der Anrede über den Betreff bis zur Verabschiedung, Small Talk, Signatur und Abwesenheitsnotiz Phone Calls: einzelne Gesprächsphasen, Verbinden von Kontakten, Reaktion auf unerwartete Anrufe aus dem Ausland, Small Talk, Hinterlassen von Nachrichten auf dem Anrufbeantworter Presentations in English: alle Phasen von der Vorbereitung über die Begrüßung, die Präsentation selbst bis zur Verabschiedung des Publikums Meetings in English: alle Phasen von der Begrüßung bis zum Protokoll, Aufbau von Vertrauen und Überzeugen durch Kompetenz, Verlässlichkeit und Höflichkeit Negotiations in English: Bausteine einer erfolgreichen Verhandlungsführung, Berücksichtigung der entscheidenden kulturellen Unterschiede False Friends in Business English: Wo sie lauern, wie Sie sie vermeiden und wie Sie sich die korrekten englischen Begriffe am besten einprägen
Teil 1: E-mails in EnglishAn E-mail's Anatomy Subject Lines That Work Common Salutations and Openings Ending an E-mail Signatures and Disclaimers E-mail Techniques: about CC and BCC A Reader-friendly Approach When to Use E-mail and When Not? Structuring the Information Formal or Informal? Netiquette Guidelines How to Deal with AttachmentsCommon Business Situations Requesting Information or Favours Hotel or Conference Enquiries Giving Enquiries Change of Address Appointments Invitations Sending Agendas and Minutes Refusing a Request Complaints Apologies Congratulations and Season's Greetings Thanks Payments and Reminders Making Offers Delivery and Incoterms Numbers and Currency Symbols Practical Reference Useful Vocabulary and Key Terms Abbreviations and Acronyms E-mail Features Teil 2: Phone Calls in EnglishGetting Started and Ending a Conversation Calling according to plan After the greeting I beg your pardon? Connecting people Answering the phone Ending a conversation Typical Situations and How To Deal with Them Taking and leaving messages Appointments Telephone spelling Taking down names and numbers Electronic addresses Answering machine and voice mail Mobile telephones Special Situations Conference calls International trade Sales and finances Travel enquiries A job interview by telephone Practical Reference Intercultural communication Pronunciation Telecommunications terminology Key terms: the company Telephone sources on the Internet Country codes and dialling codes for well-known cities Teil 3: Presentations in EnglishPreparation Developing an international viewpoint Preparing yourself, the person Putting yourself in your audience's shoes Organising facilities Your presentation structure How to prepare good slides Greetings and introductions What to say when you enter Introducing your presentation well Introduction components Dealing with handouts Taking care of technical problems Main section: skills and techniques Using your voice well Making transitions Explaining slides and diagrammes Business English terms Dealing with questions Handling interruptions and disturbances Ending your presentation Making a good finish Ending components Saying goodbyeUseful examples Basic outline ¿ non-specific content Product presentation Teil 4: Meetings in EnglishPreparing a meeting Inviting people to a meeting Making meeting arrangements Rescheduling, cancelling or confirming a meeting Making the agenda Hands-on organisation Arriving at the meeting Arriving in reception Introducing oneself and others Small talk Setting up the meeting room Conducting a meeting Opening the meeting Guiding the discussion Bringing about a decision Closing the meetingThe meeting itself Roles at a meeting Active participation and asking for more informatio Expressing agreement and disagreement Making suggestions and having your say Enquiring and resolving misunderstandings Diplomacy and politeness What to do in case of language problems VotingAfter the meeting Making the minutes Following up the meeting Special types of meetings Meetings with customers Negotiations Briefing and brainstorming Jours fixes and kick-offs Telephone conferences Literature Teil 5: Negotiations in EnglishNegotiating skills Preparation and planning Getting acquainted Opening phase Main phase Agreement phase Asking questions The art of listening When things get tough Tables, graphs or charts Telephone negotiatingCross-cultural negotiations Relation orientation Sociolinguistic influences Negotiating internationally Local negotiation techniques Strategic negotiating frameworkCountry-specific negotiating Introduction China Czech Republic France India Italy Japan Netherlands Poland Russia

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