Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.

Resistance to Learning

Overcoming the Desire Not to Know in Classroom Teaching
Sofort lieferbar | Lieferzeit: Sofort lieferbar I
ISBN-13:
9781137318565
Veröffentl:
2013
Seiten:
190
Autor:
M. Alcorn
Serie:
Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
eBook Typ:
PDF
eBook Format:
EPUB
Kopierschutz:
1 - PDF Watermark
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Alcorn examines qualities of student resistance to new and uncomfortable information and proposes methods for teachers to work productively with such resistance. Drawing on research from numerous disciplines showing how emotion grounds human reason, he outlines an agenda that makes emotional experience central to educational practice.
1. The Emotional Demands of Information Assimilation 2. The Psychology and Biology of the Desire Not to Know 3. Symptomatic Fixation, Emotion, and Social Alliance 4. Academic Allegiance and Attacks on Linking 5. Information Relays and the Touched Nerves of Global Injustice

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.

Google Plus
Powered by Inooga