Beschreibung:
Das Ende des 19. Jahrhunderts sah den Aufbau der vertikal integrierten Wertkette - der Inbegriff des modernen Unternehmens -, und das Ende des 20. Jahrhunderts ist Zeuge ihres Abbaus. Dieser Abbau hat für das strategische Management eines Unternehmens gravierende Auswirkungen. Dieses Buch - der neueste Band der Reihe 'Strategic Management Series' - untersucht, welche Auswirkungen der Abbau der Wertkette auf die Unternehmensstrategie hat, wie sich das strategische Denken verändert und welche Maßnahmen notwendig sind, um mit den daraus resultierenden Herausforderungen und Chancen umzugehen. "Winning Strategies in a Deconstructing World" enthält Beiträge von bedeutenden Experten und behandelt brandaktuelle Ideen und Fragen der strategischen Managementtheorie und -praxis.
Contributors.Series Preface.The Deconstruction of Integrated Value Chains: Practical and Conceptual Challenges (R. Besser, et al).ANTECEDENTS AND OUTCOMES OF VALUE CHAIN DECONSTRUCTION.Product and Process Technological Change and the Adoption of Modular Organizational Forms (M. Schilling C. Vasco).Managing the Unmanageable - Strategic Balancing in Industries Characterized by Encompassing Change (M. Bengtsson C. Holmquist).Hidden in Plain Sight: Hybrid Diversification, Economic Performance, and "Real Options" in Corporate Strategy (M. Raynor).The Virtual Reconstruction of Value Chains: Complementary Process Innovation in the Biopharmaceutical Industry (F. Rothaermel).Development Webs: A New Paradigm for Product Development (N. Staudenmayer, et al).Playing to Win: The Role of Competitive Disruption and Aggressiveness (W. Ferrier).Dealing with Deconstruction (S. Ehrensberger, et al).Strategies for Unstructured Competitive Environments: Using Scarce Resources to Create New Markets (J. Robins M. Wiersema).KNOWLEDGE AND COMPETITIVE ADVANTAGE.Knowledge Characteristics and Competitive Advantage: An Empirical Investigation (S. McEvily B. Chakravarthy).Deconstructing a Knowledge-Based Advantage: Rent Generation, Rent Appropriation, and "Performance" in Investment Banking (A. Chacar R. Coff).Competitive Advantage from Knoweldge Spillovers: Implications of the Network Economy (B. McGrath G. McGrath).Young Firm Growth: An Analysis of Strategy and Context (S. Thornhill R. Amit).Index.